Zweinsteins kamers.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vertel perspectief

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vertel perspectief Empty Vertel perspectief

Bericht  Darlene di jun 02, 2009 4:30 pm

Als jij een boek gaat lenen bij de bibliotheek of gaat kopen bij de boek handel let je dan op een vertel perspectief? Dus of het vanuit de ik vorm is of hij/zij? En wat vind je fijner/leuker lezen?
Darlene
Darlene
Admin

Galjoenen : 20
Waarschuwingssyteem :
Vertel perspectief Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vertel perspectief Right_bar_bleue

Aantal berichten : 313
Join date : 28-04-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertel perspectief Empty Re: Vertel perspectief

Bericht  M. Anderling di jun 02, 2009 5:28 pm

Het maakt mij echt helemaal niet uit. Het kan me niks schelen, ik vind alles even prettig lezen...
M. Anderling
M. Anderling
Griffoendor

Galjoenen : 20
Waarschuwingssyteem :
Vertel perspectief Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vertel perspectief Right_bar_bleue

Aantal berichten : 305
Join date : 21-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Gouda

https://zweinsteinskamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertel perspectief Empty Re: Vertel perspectief

Bericht  Anadria di jun 02, 2009 5:44 pm

Vroeger hield ik totaal niet van ik-perspectief omdat, als het niet goed gebruikt wordt, het zo'n opsommend gevole creëert. Toch meer dan bij hij/zij)perspectief. Maar dan las ik Twilight van Stephenie Meyer en had ik echt zoiets van "oké, ik-perspectief heeft gewoon zoveel meer mogelijkheden om je in het hoofdpersonage in te leven en veel realistischer te maken". Dus sindsdien vind ik ik-perspectief ook wel goed. Dus nu maakt het me eigenlijk niet zoveel meer uit. Het is allemaal goed. Uiteindelijk gaat het om hoe het verhaal verteld wordt en hoe het geschreven is en dan maakt het perspectief op zich niet zoveel meer uit vind ik.
Anadria
Anadria
Leerling

Waarschuwingssyteem :
Vertel perspectief Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vertel perspectief Right_bar_bleue

Aantal berichten : 134
Join date : 03-05-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : A Vampire's Castle

http://twilightfanclubbelgium.webs.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertel perspectief Empty Re: Vertel perspectief

Bericht  Riku di jun 02, 2009 7:42 pm

Ik let er eigenlijk nooit op, vanuit welk oogpunt een verhaal is geschreven. Ik kan een heel boek lezen en iemand kan me daarna vragen vanuit wel perspectief het was en zeer waarschijnlijk weet ik het dan niet eens zeker.
Als ik zelf schrijf, dan let ik er wel veel meer op vanuit welk perspectief ik vertel. Ik denk dat ik het hij/zij perspectief mooier vind, aangezien je dan "alwetend" mag zijn. Vanuit ik-perspectief heb je meer mogelijkheden om de gevoelens van je hoofdpersonage te laten zien, maar gevoelens van andere personage's kun je weer minder uitwerken en dat ik weer erg jammer.
Riku
Riku
Leerling

Galjoenen : 20
Waarschuwingssyteem :
Vertel perspectief Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vertel perspectief Right_bar_bleue

Aantal berichten : 101
Join date : 16-03-09
Leeftijd : 34

http://sindraa.livejournal.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertel perspectief Empty Re: Vertel perspectief

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum